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Amish

암만파

Amish, also called AMISH MENNONITE, member of a conservative Christian group in North America, primarily members of the Old Order Amish Mennonite Church.  암만파(── 派, Amishes),  Amishes Mennonite라고도 하며, 북아메리카에 있는 보수적인 그리스도교 단체로서, 원래는 구(舊)암만메노파 교회(Old Order Amish Mennonite Church)의 교도들이었다. 
They originated in Europe as followers of Jakob Ammann, a 17th-century Mennonite elder whose teachings caused controversy and schism during the years 1693-97 among the Mennonites in Switzerland, Alsace, and south Germany. Ammann insisted that any Mennonite who had been excommunicated should be shunned or avoided by all other Mennonites and that anyone who told a falsehood should be excommunicated. He introduced washing of feet into the worship service and taught that church members should dress in a uniform manner, that beards should not be trimmed, and that it was wrong to attend services in a state church. Although Ammann subsequently sought reconciliation with the Mennonites who disagreed with him, he continued to insist that all who had been excommunicated should be avoided, and reconciliation attempts failed. Amish settlements and congregations sprang up in Switzerland, Alsace, Germany, Russia, and Holland, but migration to North America in the 19th and 20th centuries and assimilation with Mennonite groups gradually eliminated the Amish in Europe. 이들은 야코프 암만의 추종자들로서 유럽에서 탄생했다. 야코프 암만은 17세기 메노파 장로였으며, 1693~97년에 스위스, 알자스(지금은 프랑스에 있음), 남부 독일 등지의 메노파들에게 논쟁과 분열의 씨가 되는 교훈을 가르쳤다. 암만은 주장하기를 모든 메노파 사람들은 출교당한 적이 있는 메노파 사람들을 누구든 상대하지 말고 피해야 하며, 거짓말을 한 사람은 누구든지 파문되어야 한다고 주장했다. 그는 예배 의식 가운데 세족식(발을 씻는 의식)을 새로 포함시켰으며, 교회 회원들이 일정한 유니폼을 입어야 하고 수염을 깍지 말고, 국가교회의 예배에 참석하지 말라고 가르쳤다. 암만은 자신과 의견을 달리 하는 메노파교도들과 화해하려고 애썼지만, 출교당한 메노파 사람들과 상대하지 말라고 계속 주장했으므로 화해의 시도는 실패했다. 암만파 정착촌과 교회들은 스위스·알자스·독일·러시아·네덜란드 등지에 있었지만, 19, 20세기에 북아메리카로 이주해가거나 메노파 그룹에 동화되어감으로써 유럽의 암만파교도들은 점차 줄어들게 되었다.
The Amish began migrating to North America early in the 18th century and first settled in eastern Pennsylvania, where a large settlement is still found. Schisms and disruptions occurred after 1850 because of tensions between the "old order," or traditional Amish, and those who wished to adopt "new order" or progressive methods and organizations. During the next 50 years about two-thirds of the Amish either formed separate, small churches of their own or joined either the Mennonite Church or the General Conference Mennonite Church. (See Mennonite .) 암만파교도들이 북아메리카로 이주하기 시작한 것은 1720년경의 일이었으며, 첫 이주지는 동부 펜실베이니아이다. 이곳에는 오늘날까지도 대규모의 이주민 집단이 살고 있다. 20세기에 들어와 암만파 집단들은 서부 펜실베이니아, 오하이오, 인디애나, 중앙 일리노이, 아이오와, 네브래스카, 캔자스, 온타리오 등지에서도 발견되었다. '구파'인 전통적인 암만파 사람들과 '새로운 체제', 곧 진보적인 방법과 조직들을 도입하고자 한 사람들 사이의 긴장 상태로 인해 1850년 이후 암만파는 분열과 혼란에 휩싸였다. 그뒤 50년 동안 암만파 교도들 가운데 2/3가량이 분리되어 작은 교회들을 형성하거나 메노파 교회나 메노파 총회에 가입했다. (→ 메노파)
Those who continued the characteristic lifestyle of the Amish are primarily members of the Old Order Amish Mennonite Church. In the late 20th century there were about 50 Old Order Amish settlements in the United States and Canada; the largest were located in Pennsylvania, Ohio, Indiana, Iowa, Illinois, and Kansas. Their settlements are divided into church districts that are autonomous congregations composed of about 75 baptized members. If the district becomes much larger it is again divided because the members meet in each other's homes. There are no church buildings. Each district has a bishop, two to four preachers, and an elder; but there are no general conferences, mission groups, or cooperative agencies. The Amish differ little from the Mennonites in formal doctrine. Holy Communion is celebrated twice each year, and washing of feet is practiced by both groups. Adults are baptized when they are admitted to formal membership in the church at about age 17 to 20. Services are conducted in Palatine German with a mixture of English, commonly known as Pennsylvania Dutch. 암만파교도들의 독특한 생활 방식을 그대로 준수한 사람들은 원래 구암만메노파 교회의 교도들이었다. 1950년대 중엽 미국과 캐나다에는 대략 50군데에 구 암만파 집단들이 있었다. 그중 가장 큰 집단은 오하이오·펜실베이니아·인디애나·아이오와·일리노이·캔자스 등에 있다. 이 집단들은 세례교도 75명가량으로 구성된 자치 교구들로 나누어져 있다. 만일 이 구역이 더 커지면, 구성원들이 각각 다른 가정에서 모여야 하기 때문에 또다시 나누어진다. 교회 건물은 전혀 없다. 각 구역마다 감독 1명과 2~4명의 복음 전파자 및 1명의 장로가 있지만, 총회나 선교단체 또는 협력단체 등은 전혀 없다. 암만파의 교리 체계는 메노파와 약간 다르다. 성례는 매년 2번 거행하며, 세족식은 두 파가 모두 시행한다. 세례는 교회 정회원 가입이 인정된 17 ~20세의 성인에게 베푼다. 예배는 팔라틴(Palatine) 독일어로 진행된다. 영어가 섞여 있는 이 언어는 펜실베이니아 네덜란드어라고도 불린다.

The Amish are best known for their severely plain clothing and their nonconformed way of life. The men wear broadbrimmed black hats, beards--but not moustaches--and homemade plain clothes fastened with hooks and eyes instead of buttons. The women wear bonnets, long full dresses with capes over the shoulders, shawls, and black shoes and stockings. No jewelry of any kind is worn. This cultural nonconformity is thought by the Amish to be obedience to biblical strictures, but it is primarily the continuance of 17th-century European rural costume. The Amish also shun telephones and electric lights and drive horses and buggies rather than automobiles. They are generally considered excellent farmers, but they often refuse to use modern farm machinery. Children attend public elementary schools and are not sent to high schools. This practice has caused the Amish some difficulty because of compulsory school attendance laws, and some Amish parents have gone to jail rather than allow their children to go to high school.

암만파 사람들은 복장이 매우 소박하고 비순응적인 삶의 방식을 따르는 사람들로 유명하다. 남자들은 테가 넓은 검은 모자를 쓰며, 콧수염은 깍지만 턱수염은 기르며, 집에서 만든 평이한 옷을 입는데 단추 대신에 호크를 사용한다. 여자들은 보닛 모자를 쓰고, 긴 옷을 입고, 어깨 위에는 케이프와 숄을 걸치며, 검은 신과 스타킹을 신는다. 장신구는 일체 하지 않는다. 이와 같은 비순응주의적인 문화는 암만파 사람들이 성서의 교훈에 순종하려는 뜻에서 생각해낸 것이다. 그러나 이것은 원래 17세기 유럽 시골에서 유행하던 복장이었다. 암만파 사람들은 전화나 전등 사용을 피하고, 자동차보다는 말이나 4륜마차를 이용한다. 그들은 일반적으로 유능한 농부들로 인정되지만, 현대적인 농경 기계 사용을 거부하는 경우가 많다. 어린이들을 공립 국민학교에는 보내지만 고등학교에는 보내지 않는다. 이렇게 하는 것은 의무교육법에 어긋나는 일이어서 암만파 사람들에게는 곤혹스러운 일이지만, 몇몇 암만파 부모들은 감옥에 들어가는 일이 있더라도 아이들을 고등학교에 보내지 않는다.


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