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Religion

종교 탐방

Melchior Hofmann

호프만

Hofmann, Melchior, Hofmann also spelled HOFFMANN (b. c. 1495, Schwabisch-Hall, Swabia [Germany]--d. 1543/44, Strassburg [now Strasbourg, Fr.]), German mystic and lay preacher noted for contributing a zealous eschatology to the religious doctrine of the Anabaptists, a Reformation movement that advocated adult baptism.

A furrier by trade, Hofmann worked as a Lutheran lay missionary in Livonia (modern Latvia and Estonia), Sweden, and northern Germany. His fervour made him a competitor of the educated clergy, and he was forced from Wolmar (now Valmiera, Latvia) in 1524 and from Dorpat (now Tartu, Estonia) in 1526. For two years he preached among the Germans in Stockholm. Later he received an appointment as preacher at Kiel from Frederick I of Denmark.

At a colloquy in Flensburg (1529), Hofmann alarmed Martin Luther by dissenting from the Lutheran doctrine of the Eucharist, and he was consequently banned from Denmark. Converted to Anabaptism in Strassburg, he developed his doctrines not only beyond Lutheranism but beyond Anabaptism as well; he predicted that the end of the world would occur in 1533 and that he himself would ride into Strassburg with Christ in the clouds to establish the New Jerusalem.

Traveling to the Netherlands in 1530, Hofmann won converts, who became known as Melchiorites; but upon his return to Strassburg (1533), where he was unpopular with the Anabaptists, he was arrested and imprisoned. Hofmann died in prison, his prophecy unfulfilled. For a short time afterward, Melchiorite groups persisted in Europe and England but eventually disappeared. Hofmann's views especially influenced the Anabaptist Reformer Menno Simons.

 

호프만(Melchior Hofmann), Hofmann은 Hoffmann으로도 씀. 1495경 슈바벤 슈베비슈할~1543/44 슈트라스부르크(지금의 프랑스 스트라스부르). 독일의 신비주의자, 평신도 설교가. 성인만 세례를 받을 수 있다고 주장한 종교개혁 운동 당시 재세례파에 열정적인 종말론을 퍼뜨렸다. 

모피상인이었던 호프만은 루터교 평신도 선교사로 리보니아(지금의 라트비아 공화국과 에스토니아 공화국), 스웨덴, 독일 북부에서 일했다. 그는 열정적으로 활동하여 정규교육을 받은 성직자들의 시기를 받았으며, 1524년 볼마르(지금의 라트비아 공화국 발미에라), 1526년 도르파트(지금의 에스토니아 공화국 타르투)에서 추방당했다. 그는 2년 동안 스톡홀름에 사는 독일인들에게 설교했다. 후에 키엘에서 덴마크 왕 프레데리크 1세에게 설교자로 임명받았다. 

그는 플렌스부르크에서 열린 성직자 회의(1529)에서 루터교의 성찬 교리에 반대하여 마르틴 루터를 놀라게 했으며, 그 일로 덴마크에서 쫓겨났다. 슈트라스부르크에서 재세례파로 개종한 그는 1533년에 세상의 종말이 올 것이며, 자기가 그리스도와 함께 새 예루살렘을 세우기 위해 슈트라스부르크로 구롬을 타고 임할 것이라고 예언함으로써 루터교뿐만 아니라 재세례파까지도 넘어서는 독자적인 교리를 발전시켰다. 

1530년 네덜란드를 두루 다니면서 개종자들을 얻었고, 이 개종자들은 멜키트파로 알려지게 되었다. 그러나 슈트라스부르크에 돌아가자마자 체포되어 감옥에 갇혔다. 그는 감옥에서 죽었으며, 따라서 그가 한 예언도 이루어지지 않았다. 그후 잠시 동안 멜키트파들은 유럽과 영국에서 존속하다가 결국에는 사라졌다. 호프만의 견해는 특히 재세례파 개혁자 메노 시몬스에게 영향을 주었다.

 

   


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This page was last modified 2001/09/21