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구약 성서 (舊約聖書)


(Old Testament)

 

Book of Amos

아모스

Introduction

서론

   

Amos, Book of, the third of 12 Old Testament books that bear the names of the Minor Prophets, collected in one book under the Jewish canon titled The Twelve. Amos, a Judaean prophet from the village of Tekoa, was active in the northern kingdom of Israel during the reign of Jeroboam II (c. 786-746 BC). According to 7:14, Amos was neither a prophet nor the son of a prophet; i.e., he was not a member of a professional prophetic guild. His only credential to prophesy to Israel was a summons by Yahweh.

아모스, [구약성서]의 소()예언서 12권 중 3번째 책으로, 유대교 정경은 이 책들을 1권으로 묶어 '열둘'이라는 이름을 붙였다. 유대인 예언자 아모스는 드고아 마을 출신으로 북왕국 이스라엘에서 여로보암 2(BC 786~746 재위) 때 활동했다. [아모스] 7 14절에 따르면 아모스는 원래 예언자도 예언자의 아들도 아니었다. 또한 그는 직업적인 예언자 단체의 회원이 아니었지만, 그가 이스라엘에 대해 예언할 수 있었던 권위의 근거는 '야훼의 부름을 받았다'는 데 있었다.
The book is a collection of individual sayings and reports of visions. Whether Amos himself committed any of his sayings to writing is not certain; his words may have been recorded by a scribe from Amos' dictation or by a later writer who knew the sayings from oral tradition. The present arrangement of the sayings reflects the activity of someone other than the prophet. [아모스]는 개인적인 말과 환상에 대한 기록을 모아놓은 책이다. 아모스가 자신의 말을 직접 기록해 놓았는지는 분명하지 않다. 서기관이 아모스가 하는 말을 받아적었거나 후대의 저자가 구전 전승되던 그의 말을 기록해놓았을 가능성도 있다. 현존하는 [아모스]의 배열상태를 보면 아모스가 아닌 다른 사람이 기록한 것 같은 인상을 받게 된다.

Amos' message is primarily one of doom. Although Israel's neighbours do not escape his attention, his threats are directed primarily against Israel, which, he contends, has defected from the worship of Yahweh to the worship of Canaanite gods. This belief prompts his polemic against the feasts and solemn assemblies observed by Israel. He also pronounces judgment on the rich for self-indulgence and oppression of the poor, on those who pervert justice, and on those who desire the day of Yahweh on which God will reveal his power, punish the wicked, and renew the righteous. That day, Amos warned, will be a day of darkness for Israel because of its defection from Yahweh.

 아모스의 메시지는 주로 패망에 관한 것으로, 이스라엘 주변 민족들에게도 관심을 쏟지만 대상은 주로 야훼 신앙으로부터 벗어나 가나안 신 숭배로 타락한 이스라엘이다. 그는 이스라엘이 지키는 절기와 엄숙한 집회를 공박한다. 또한 이기적이고 가난한 사람을 억누르는 부자, 정의를 왜곡시키는 사람, 야훼의 권능이 나타나 악한 사람을 벌하고 의로운 사람을 새롭게 해줄 '야훼의 날'을 바라는 사람에게 심판을 선언한다. 아모스는 경고하기를, 그날은 이스라엘이 야훼를 배신했기 때문에 어두움의 날이 될 것이라고 한다

The book ends unexpectedly (9:8-15) with a promise of restoration for Israel. Because these verses so radically differ from the threatening nature of the rest of the book, many scholars believe them to be a later addition. 이 책은 예상 밖으로 이스라엘이 회복되리라는 약속으로 끝난다(98~15). 이 구절은 [아모스] 전체의 위협적인 성격과 너무 다르기 때문에 여러 학자들은 이 부분이 후대에 첨가된 것으로 본다.
Outline of Contents 개요
Judgment on Israel's neighbors
1.1-2.5
이스라엘의 이웃들에 대한 심판
Judgment on Israel
2.6-6.14
이스라엘에 대한 심판
Five visions
7.1-9.15
다섯가지의 환상들
 
   
   
   

아모스(Amos
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