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Non-Resistant -- Non-Violence


무저항 (無抵抗) - 비폭력 (非暴力)

Garrison, William Lloyd

개리슨


More about Garrison 

Garrison, William Lloyd (b. Dec. 10/12, 1805, Newburyport, Mass., U.S.--d. May 24, 1879, New York City), U.S. journalistic crusader who published a newspaper, The Liberator (1831-65), and helped lead the successful Abolitionist campaign against slavery in the United States.

Garrison was the son of an itinerant seaman who subsequently deserted his family. The son grew up in an atmosphere of declining New England Federalism and lively Christian benevolence--twin sources of the Abolitionist movement, which he joined at the age of 25. As editor of the National Philanthropist (Boston) in 1828 and the Journal of the Times (Bennington, Vt.) in 1828-29, he served his apprenticeship in the moral reform cause. In 1829, with a pioneer Abolitionist, Benjamin Lundy, in Baltimore, he became co-editor of the Genius of Universal Emancipation; he also served a short term in jail for libelling a Newburyport merchant who was engaged in the coastal slave trade. Released in June 1830, Garrison returned to Boston and, a year later, established The Liberator, which became known as the most uncompromising of American anti-slavery journals. In the first issue of The Liberator he stated his views on slavery vehemently: "I do not wish to think, or speak, or write, with moderation . . . . I am in earnest--I will not equivocate--I will not excuse--I will not retreat a single inch--AND I WILL BE HEARD."

개리슨 (William Lloyd Garrison). 1805. 12. 10/12 미국 매사추세츠 뉴버리포트~1879. 5. 24 뉴욕.

미국의 언론가이며 개혁운동가.

 
개리슨
〈리버레이터 The Liberator〉지를 펴냈고(1831~65) 미국의 노예제폐지운동을 이끌었다.

개리슨은 선원의 아들로 태어났는데 아버지가 나중에 가족을 버렸다. 그는 뉴잉글랜드에서 연방주의가 쇠퇴하고 그리스도교 박애주의가 활기차게 일어나던 분위기 속에서 자랐으며, 그가 25세 때 가담하게 된 노예제폐지운동은 이러한 분위기에서 나타났다. 1828년에는 보스턴에서 나오는 〈내셔널 필랜스러피스트 National Philanthropist〉지의 편집자, 1828~29년에는 버몬트 주의 베닝턴에서 발간되는 〈저널 오브 더 타임스 Journal of the Times〉지의 편집자로서 도덕개혁운동을 위해 일했다. 1829년 볼티모어에서 노예제 폐지운동의 선구자인 벤저민 런디와 함께 〈국제해방정신 Genius of Universal Emancipation〉지의 공동편집자가 되었다. 또한 연안 노예무역에 종사하는 뉴버리포트의 한 상인을 비방한 죄로 얼마 동안 감옥에 있기도 했다. 1830 6월 감옥에서 풀려나 보스턴으로 돌아왔으며 1년 뒤 〈리버레이터〉를 창간했는데, 이 신문은 미국의 간행물들 가운데 노예제를 가장 철저히 반대한 신문으로 알려졌다. 〈리버레이터〉의 창간호에서 개리슨은 "나는 미온적으로 생각하거나, 말하고, 쓰기는 싫다…… 나는 진심으로 말한다. 나는 애매하게 말하진 않는다. 나는 용서하지 않을 것이다. 그리고 한치도 물러나지 않고 단호히 맞설 것이다"라고 쓰면서 노예제에 대한 그의 생각을 격렬하게 나타냈다.

Like most of the Abolitionists he recruited, Garrison was a convert from the American Colonization Society, which advocated the return of free blacks to Africa, to the principle of "immediate emancipation," borrowed from English Abolitionists. "Immediatism," however variously it was interpreted by American reformers, condemned slavery as a national sin, called for emancipation at the earliest possible moment, and proposed schemes for incorporating the freedmen into American society. Through The Liberator, which circulated widely both in England and the United States, Garrison soon achieved recognition as the most radical of American anti-slavery advocates. In 1832 he founded the New England Anti-Slavery Society, the first immediatist society in the country, and in 1833 he helped organize the American Anti-Slavery Society, writing its Declaration of Sentiments and serving as its first corresponding secretary. It was primarily as an editorialist, however, excoriating slave owners and their moderate opponents alike, that he became known and feared. "If those who deserve the lash feel it and wince at it," he wrote in explaining his refusal to alter his harsh tone, "I shall be assured that I am striking the right persons in the right place." 개리슨은 처음에는 미국식민협회(American Colonization Society)의 주장을 지지했는데, 이 협회는 영국 노예제 폐지론자들의 '즉시해방' 원칙을 본떠 해방노예들을 아프리카로 돌려보낼 것을 주장했다. '즉시주의'는 대체로 노예제도를 국가적 죄악이라 비난하고, 흑인노예들을 가능한 한 빨리 해방시켜 미국 사회에 흡수될 수 있도록 하는 계획안을 세울 것을 주장하는 원칙이다. 개리슨은 영국과 미국 두 나라에 널리 보급된 〈리버레이터〉를 통해 미국의 노예제 폐지론자들 가운데서 가장 급진적인 사람으로 알려지게 되었다. 1832년 미국 최초의 즉시주의자 단체인 뉴잉글랜드 노예제폐지협회(New England Anti-Slavery Society)를 결성하고, 1833년에는 미국노예제폐지협회(American Anti Slavery Society)를 조직하는 일을 도와 취지문을 쓰고 연락담당관이 되었다. 또한 논설가로서 노예 소유자들이나 노예제에 대해 미온적으로 반대하는 사람들을 다같이 통렬히 비난하여 두려움의 대상이 되었고 유명해졌다. 그는 한때 신랄한 어조를 바꾸지 않는 이유에 대해 "만약 호된 비판을 받아야 할 만한 사람이 비판을 받고 행동을 자제한다면 내가 제대로 비판한 셈이 된다는 것을 확신한다"라고 썼다.
In 1837, in the wake of financial panic and the failure of Abolitionist campaigns to gain support in the North, Garrison renounced church and state and embraced doctrines of Christian "perfectionism," which combined Abolition, women's rights, and nonresistance, in the biblical injunction to "come out" from a corrupt society by refusing to obey its laws and support its institutions. From this blend of pacificism and anarchism came the Garrisonian principle of "No Union With Slaveholders," formulated in 1844 as a demand for peaceful Northern secession from a slaveholding South. 1837년에 금융공황이 일어나고 노예제폐지운동이 북부에서 지지를 얻지 못하게 됨에 따라 개리슨은 교회·정부와의 관계를 끊었으며 그리스도교의 '완전주의' 교리를 받아들였다. 이 교리는 기존의 법률과 제도를 거부함으로써 부패한 사회에서 "뛰쳐 나오라"는 성경 구절에 따라 노예제 폐지운동·여성운동·무저항운동을 결합시킨 것이다. 평화주의무정부주의의 결합으로 '노예 소유주들과는 손잡지 말라'는 개리슨 원칙이 나오게 되었고, 이 원칙은 1844년 노예를 소유한 남부에서 북부를 평화적으로 분리하자는 요구로 구체화됐다.

By 1840 Garrison's increasingly personal definition of the slavery problem had precipitated a crisis within the American Anti-Slavery Society, a majority of whose members disapproved of both the participation of women and Garrison's no-government theories. Dissension reached a climax in 1840, when the Garrisonians voted a series of resolutions admitting women and thus forced their conservative opponents to secede and form the rival American and Foreign Anti-Slavery Society. Later that year a group of politically minded Abolitionists also deserted Garrison's standard and founded the Liberty Party. Thus, 1840 witnessed the disruption of the national organization and left Garrison in control of a relative handful of followers loyal to his "come-outer" doctrine but deprived of the support of new anti-slavery converts and of the Northern reform community at large.

1840년경 노예제 문제에 대한 개리슨의 개인적인 결정권이 점점 커짐에 따라 여성의 참여와 개리슨의 무정부이론에 대해 찬성하지 않는 사람들이 대다수를 이루고 있던 미국노예제폐지협회 내부에서 위기가 일어났다. 협회 내의 불화는 1840년에 절정에 달해 개리슨 지지파들이 협회에 여성을 받아들이는 일련의 결의에 찬성표를 던지자 보수적인 반대파들이 탈퇴해 미국과 해외노예제폐지협회(American and Foreign Anti Slavery Society)라는 경쟁 단체를 만들었다. 또 그해말 정치 성향이 있는 폐지론자들은 개리슨의 규범을 버리고 자유당을 만들었다. 따라서 1840년에는 노예제 폐지운동의 전국 조직이 붕괴되었고, 개리슨은 그의 '탈퇴자' 이론에 충실한 소수의 추종자들만 관리하게 되었으며, 노예제폐지운동에 새로 가담하게 된 사람들이나 북부 개혁가들의 지지는 대체로 얻지 못했다.
In the two decades between the schism of 1840 and the Civil War, Garrison's influence waned as his radicalism increased. The decade before the war saw his opposition to slavery and to the federal government reach its peak: The Liberator denounced the Compromise of 1850, condemned the Kansas-Nebraska Act, damned the Dred Scott decision, and hailed John Brown's raid as "God's method of dealing retribution upon the head of the tyrant." In 1854 Garrison publicly burned a copy of the Constitution at an Abolitionist rally in Framingham, Mass. Three years later he held an abortive secessionist convention in Worcester, Mass.

협회의 분열이 일어난 1840년부터 남북전쟁까지의 20년 동안 개리슨은 더욱 급진적인 성향을 띠게 되었으나 그의 영향력은 점점 쇠퇴했다. 남북전쟁 전의 10년 동안 노예제와 연방정부에 대한 그의 반대는 절정에 달했다. 〈리버레이터〉는 1850년 타협과 캔자스-네브래스카 법, 그리고 드레드 스콧 판결을 비난했으며 노예제 폐지론자 존 브라운이 벌인 습격사건을 '폭군의 머리에 내린 신()의 천벌'이라고 환호했다. 1854년 개리슨은 매사추세츠 주의 프래밍햄에서 열린 노예제 폐지론자들의 모임에서 헌법의 사본을 공개로 불태웠다. 3년 뒤에는 매사추세츠 주의 우스터에서 분리주의자 총회를 개최하려 했으나 실패했다.

The Civil War forced Garrison to choose between his pacifist beliefs and emancipation. Placing freedom for the slave foremost, he supported Abraham Lincoln faithfully and in 1863 welcomed the Emancipation Proclamation as the fulfillment of all his hopes. Emancipation brought to the surface the latent conservatism in his program for the freedmen, whose political rights he was not prepared to guarantee immediately. In 1865 he attempted without success to dissolve the American Anti-Slavery Society and then resigned. In December 1865 he published the last issue of The Liberator and announced that "my vocation as an abolitionist is ended." He spent his last 14 years in retirement from public affairs, regularly supporting the Republican Party and continuing to champion temperance, women's rights, pacifism, and free trade. "It is enough for me," he explained in justifying his refusal to participate in radical equalitarian politics, "that every yoke is broken, and every bondman set free." ( J.L.T.) (see also  American Civil War)

남북전쟁이 일어나자 개리슨은 그의 평화주의 신념 노예해방 가운데 하나를 택해야 했다. 그는 노예의 자유를 최우선에 놓아 에이브러햄 링컨을 성실하게 지지했고 1863년 노예해방령이 내려지자 자신의 모든 소망이 충족되는 것으로 여겨 열렬히 환영했다. 그러나 일단 노예해방이 이루어진 뒤에는 해방노예에 대한 그의 계획 속에 잠재한 보수적 요소가 표면에 나타나게 되어 그들에게 바로 정치적 권리를 부여하려고 하지 않았다. 1865년 미국노예제폐지협회를 해산하려 했지만 실패하여 회장 자리에서 물러났다. 1865 12월 그는 〈리버레이터〉의 마지막 호를 내면서 "노예제 폐지론자로서의 나의 사명은 끝났다"고 말했다. 죽기 전 14년 동안은 공적인 일에서 물러나 있었으나, 공화당을 계속 지지했고 금주운동·여권운동·평화운동·자유무역 등을 꾸준히 옹호했다. 개리슨은 급진적 평등정책에 참여하지 않는 이유를 "모든 멍에는 풀렸고 모든 노예는 자유로워졌으니 이제 나로선 충분하다"고 설명했다.

BIBLIOGRAPHY.

The standard biography is Wendell P. and Francis J. Garrison, William Lloyd Garrison, 1805-1879: The Story of His Life Told by His Children, 4 vol. (1885-89). Still useful are two contemporary accounts by Oliver Johnson, William Lloyd Garrison and His Times (1879); and by Samuel J. May, Some Recollections of Our Antislavery Conflict (1869); as well as the sympathetic neo-abolitionist essay by John Jay Chapman, William Lloyd Garrison (1913). Later estimates include Russell B. Nye, William Lloyd Garrison and the Humanitarian Reformers (1955); Walter M. Merrill, Against Wind and Tide: A Biography of William Lloyd Garrison (1963); and John L. Thomas, The Liberator, William Lloyd Garrison (1963).

 

Leo Tolstoy ] [ Garrison, William Lloyd ] Adin Ballou ] Gandhi ] 함석헌 ] Mahavira ] Ashoka ] Bond, Julian ] Chapman, Maria Weston ] Erikson, Erik H. ] Foster, Abigail Kelley ] Thomas Jefferson ] Lutuli, Albert ] Philips, Wendell ] Pugwash Conference ] From "Resistance to Civil Government" ] Rotblat, Joseph ] Russell ] Tappan, Arthur ] Tilak, Bal Gangadhar ] Wittgenstein, Ludwig ] CAROLMOORE.NET ]


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